fredag 22. februar 2013


 
Noen ganger lurer jeg på hvor tiden blir av. Arbeidsuka synes å bestå av mandager og fredager -
 dagene imellom blir liksom bare borte. Kalenderen viser tjueandre februar, og om få uker feirer vi påske.
Alle sier jo at tida går fortere jo eldre en blir. Jeg må si meg enig i den påstanden, men skulle ønske at det ikke var slik. Tenk om vi kunne trykke på en knapp og få tida til å stå stille..bare en stund..
Noen øyeblikk burde få vare lengre..disse små øyeblikkene av lykke - når man virkelig kjenner at en lever og virkelig har forstått meningen med livet..
 
Nå vet vi at denne knappen ikke eksisterer - da må løsningen være å leve i nuet..ta vare på de gode stundene..omgås mennesker en ønsker å være sammen med, de som vil oss godt. Livet er for kort til å sløse bort tid på mennesker som ikke er bra for oss.

Ønsker alle en god dag!
 
 
 



3 kommentarer:

camilla sa...

Åh så bra skrevet! Ja de små gode øyeblikkene og stundene innimellom all travelheten er gull verd:-)
Ønsker deg også en riktig god helg skjønne deg!:-) gode klemmer.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag håller med helt, det är ofta måndag och fredag. Tiden går så fort, och ändå känns det som en evighet sen det var jul.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

Bratte bakker sa...

Flott skrevet!
Jeg prøver å tenke: "tid går ikke - den kommer"

-kanskje det føles litt bedre?
Selv synes jeg det er litt vanskelig å leve i nuet. Jeg vil gjerne ha kontroll over øyeblikkene - og liker å planlegge. Derfor brukes endel nåtid "opp" (går det an?) på å legge planer for fremtid.

Takk for inspirasjon - og mange gode øyeblikk!
Klem